Pausgymnastikinstruktioner

Har du kommit ihåg att pausgympa i dag?

Med de här effektiva BREAK PRO-pausgymnastikrörelserna minskar du smärta och spänningar, förbättrar din koncentrationsförmåga, ökar din ämnesomsättning och piggar upp dig lätt och snabbt.

BREAK PRO innehåller dessa och mer än 200 andra rörelser - mångsidigt för olika delar av kroppen.

Mer rörelse i arbetsdagarna - orka bättre

Med en enkel nack- och axelgympa hjälper du din nacke att må bättre.

Genom att aktivera musklerna i ben och bål förbättrar du effektivt rörligheten i hela ryggraden.

Med den här rörelsen kan du förbättra rörligheten i bröstryggraden och din hållning.

Enkel men effektiv rörelse för nacke och axlar.

Ergonomitips för kontoret

Genom rätta inställningar på din arbetsplats kan du minska belastningen på nacke och axlar i kontorsarbete.

Här får du en företagsfysioterapeuts tips för rätta inställningar.

Kom också ihåg att ta korta pauser med pausgymnastik med högst 30 minuters mellanrum.

Förbättrad ergonomi för stillasittande arbete 1

Förbättrad ergonomi för stillasittande arbete 2

Förbättrad ergonomi för stillasittande arbete 3

Förbättrad ergonomi för stående arbete 1

Förbättrad ergonomi för stående arbete 2

Ergonomitips för fysiskt arbete

I fysiskt arbete är bra arbetsergonomi av största vikt för att förebygga skador.

Här får du en företagsfysioterapeuts precisionstips för rätta arbetsställningar och tekniker.

Ergonomitipsen i videorna är skräddarsydda för byggbranschen, men passar alla branscher med fysiskt arbete.

Fysiskt arbete: Introduktion

Fysiskt arbete: Ben

Fysiskt arbete: Arbetssäkerhet

Fysiskt arbete: Morgonsträcka

Fysiskt arbete: Vapen 1

Fysiskt arbete: Vapen 2

Fysiskt arbete: Vapen 3

Fysiskt arbete: Ländrygg 1

Fysiskt arbete: Ländrygg 2

Fysiskt arbete: Ländrygg 3

Fysiskt arbete: Motion

Fysiskt arbete: Sammanfattning